ویژه خبری

نبود علائم هشداردهنده در محور ورودی یاسوج-اصفهان/خطر درکمین رانندگان!

نبود علائم هشدار دهند در محورهای بین‌شهری که فعالیت‌های عمرانی در آنجا در حال انجام است می‌تواند به قیمت از دست دادند جان شهروندان تمام شود.

به گزارش پایگاه خبری قطب خبر: علائم کافی در برخی جاده‌هایی که با هدف رفع نقطه حادثه خیز فعالیت‌های راهسازی انجام می‌شود وجود ندارد و‌‌ همان نقطه مجددا به نقطه‌ای برای بروز حوادث تبدیل می‌شود.

مدتی است مسئولین حوزه شهری و راهداری استان در اقدامی مثبت در حال جمع‌آوری گاردریل های ورودی یاسوج به اصفهان و نصب جدول برای زیباسازی ورودی مرکز استان هستند.

هرچند این اقدام بسیار ارزشمند است،اما نبود برخی از عغلائم راهنمایی و رانندگی و توجه نکردن به علائم باعث شده که رانندگان زیادی در این مسیر دچار حادثه شوند.

از سویی دیگر نبود علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده در برخی جاده های کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا بسیاری از مسافران و رانندگانی که در سطح این جاده ها تردد می کنند در تصادفات مختلف جان خود را از دست بدهند.

شرایط کوهستانی جاده ها، عرض کم جاده ها، نبود خط کشی ، نبود علائم راهنمایی و هشدار دهنده، مناسب نبودن جاده ها در کنار سایر بخش ها موجب شده هاست تا برخی جاده های کهگیلویه و بویراحمد به جاده های مرگ معروف شوند.

وضعیت جاده‌های درون شهر و برون شهری استان بنا بر تجربه همگانی به گونه ایست که نقاط حادثه خیز و عدم وجود استانداردهای لازم در آن‌ها، مشهود است. و البته آمار و ارقامی هم اعلام می‌شود که تایید کننده این وضعیت است.

همان‌گونه که در تصاویر قابل‌مشاهده است بعد از جمع‌آوری گاردریل های محور یاسوج-اصفهان(بلوار شهید رضایی) در نزدیکی زندان مرکز یاسوج هیچ‌گونه علائم خطر نصب نشده که این موضوع می‌تواند باعث برخورد خودروهای عبوری با تیر چراغ‌برق و حتی انحراف آن‌ها به سمت مقابل جاده شود.

مسئولین مربوطه می‌توانند با نصب نوارهای هشداردهنده زردرنگ همچنین تابلوهای اعلام خطر در کناره این جاده مواصلاتی رانندگان را از نبود گاردریل مطلع کنند که این کار نیز هزینه زیادی ندارد اما می‌توانند از گرفته شدن جان شهروندان در یک حادثه جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا