کهگیلویه و بویراحمد

پویشی که منجر به بخشش قاتل در کهگیلویه و بویراحمد شد

با گذشت خانواده مقتول، پس از حدود ۱۱سال فرد محکوم از قصاص نفس نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری قطب خبر، در ماه حزن و اندوه محرم با پیوستن به پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» اولین فرد از قصاص نفس آزاد شد و به آغوش گرم خانواده و جامعه برگشت.

در این پرونده که دو نفر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ فرد دیگری را به قتل رسانده بودند یک نفر در سال ۱۳۹۹ از زندان آزاد شد و اما امروز در پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» نفر دوم این پرونده نیز از قصاص نفس نجات یافت.

در این آیین محبوب افراسیاب، رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که قدم بزرگی را شما مردان و زنان تاریخ که واقعاً شجاعت، شهامت و ازخودگذشتگی در این استان بسیار جلوه‌گری کرده است، برداشتید.

وی سپس به ذکر خاطره‌ای از حضور خود در تیپ همیشه قهرمان و پیروز ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و افزود: یادم می‌آید ۱۸ ساله بودم که در تیپ ۴۸ فتح استان عضو بودم و در منطقه بسیار حساس مرزی در تپه منافقین در مرز مشترک بین عراق و ایران شجاعت‌ها و شهامت‌های مردمان شمارا دیدم و روزی که این استان برای من پیشنهاد شد، اولین جلوه‌اش این شجاعت و شهامت بچه‌های شما بود، مردانی که واقعاً جنگیدند و از عِرض و ناموس ما دفاع کردند.

افراسیاب بابیان اینکه این هم‌قدم بسیار بزرگی درصحنه صلح و سازش است تصریح کرد: اولیای دمی که صلح می‌کند و رضایت می‌دهد تا قصاص منتفی باشد، به این رحمت بی‌نهایت الهی وصل می‌شود و خداوند می‌فرماید از این گنج الهی هرچه می‌خواهید بردارید.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از خانواده مقتول خاطرنشان کرد: از پیرمردان تاریخ این دیار که در این صلح و سازش نقش داشتند که واقعاً عملشان جز صالحات و باقیات برای شما هست و در فردای قیامت جزء حسناتی است که شمارا نجات خواهد داد و از همه‌کسانی که در این موضوع نقش داشتند، صمیمانه تشکر می‌ کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا