کهگیلویه و بویراحمد

خطر گزیدگی مسافران توسط سگ‌های ولگرد در سی سخت+ تصاویر

وجود سگ‌های ولگرد در سی سخت به نحوی است که باید در خیابان‌ها و بلوارهای شهر تابلوی "خطر گاز گرفتی" نصب شود!

به گزارش پایگاه خبری قطب خبر، سی سخت مرکز شهرستان دنا با قرار گرفتن در کوهپایه‌های سربِ فلک کشیده دنا دارای آب و هوایی مطبوع و دلپذیر بوده که شرایط را برای حضور مسافران زیادی از سراسر کشور فراهم می‌کند. مسافرانی که نه‌تنها در فصول گرم سال بلکه در سایر فصول این شهر توریستی را مقصد خود انتخاب می‌کنند.

به دنبال گرم شدن هوا و تعطیلاتی ناشی از آن، شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور بود که ترجیح دادند آخر هفته تعطیل خود را در مناطق خوش آب‌وهوا و خنک سرزمین برف و آفتاب سپری کنند.

در تعطیلات ناشی از گرم شدن هوای بی‌سابقه در سراسر کشور مسافران زیادی به سی سخت سفرکرده که با چالش سگ‌های ولگرد دست‌وپنجه نرم می‌کنند، وجود سگ‌های ولگرد در سی سخت به نحوی است که باید در خیابان‌ها و بلوارهای شهر تابلوی “خطر گاز گرفتی” نصب شود!

مدتی است که سگ‌های ولگرد در سطح شهر، بلوارها، خیابان و کوچه‌های شهر سی سخت به چالشی برای شهروندان و مسافران تبدیل‌شده است .

پس از برپایی جلسات متعدد و طبق مصوبات شورای سلامت شهرستان دنا قرار بر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد توسط شهرداری سی سخت با همکاری سایر ادارات شد که اقداماتی نیز در این خصوص صورت گرفت و عملیات زنده گیری سگ‌های ولگرد از سطح شهر و کوچه‌های شهر سی سخت آغاز شد و بیش از ۲۰۰ قلاده سگ زنده گیری و به محل کمپ این سگ‌ها انتقال داده شد ولی به دلیل عدم همکاری سایر ادارات و تنها ماندن شهرداری در این امر شاهد حضور آزادانه سگ‌های ولگرد به‌صورت گله‌ای و تکی در سطح شهر هستیم که خطرات گازگرفتگی و تصادفات را بالابرده است.

با توجه به حضور مسافران تابستانی در سی سخت و تولید زباله‌ها و پسماندهای غذایی، وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر می‌تواند خطراتی برای گردشگران و نیز شهروندان به همراه داشته باشد.

 

این روزها خیابان‌های اصلی و کوچه‌های شهر توریستی سی سخت پر از سگ‌های ولگردی است که هرکدام شاید حامل بیماری‌های مختلفی باشند، در تیرماه سال جاری دختربچه ۵ ساله از اهالی سی سخت موردحمله سگ‌های ولگرد قرار گرفت و مجروح شد، که این موضوع زنگ خطر را برای مسئولان دنا به صدا درآورد.

اکنون‌ که شهر سی سخت مملو از مسافر است و گاها این مسافران در بلوارها و فضای سبز شهر اقدام به برپایی چادر و سپری کردن اوقات خود می‌کنند هر لحظه ممکن است اتفاقی ناخوشایند رخ دهد که زیبنده سرزمین برف و آفتاب نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا