کهگیلویه و بویراحمدویژه خبری

فریدالله ادیب آیین هنرمند برجسته اکسپرسیونیست انتزاعی و نقل قول او

فریدالله ادیب آیین، هنرمند برجسته اکسپرسیونیست انتزاعی، به دلیل نقاشی های شدید و بسیار رسا خود شناخته شده است. به دلیل رویکرد منحصر به فرد و قدرتمندش به نقاشی شهرت دارد او نقش مهمی در جنبش اکسپرسیونیستی انتزاعی ایفا کرده و ویژگی کارهای او بوم های بزرگ و رنگارنگ و ترکیب بندی های دراماتیک و رسا است .

به گزارش پایگاه خبری قطب خبر، فریدالله ادیب آیین ، هنرمند برجسته اکسپرسیونیست انتزاعی، به دلیل نقاشی های شدید و بسیار رسا خود شناخته شده است. به دلیل رویکرد منحصر به فرد و قدرتمندش به نقاشی شهرت دارد او نقش مهمی در جنبش اکسپرسیونیستی انتزاعی ایفا کرده و ویژگی کارهای او بوم های بزرگ و رنگارنگ و ترکیب بندی های دراماتیک و رسا است .

وی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری قطب خبر، گفت: مشکل برای من یافتن سوژه هرگز نیست، بلکه یافتن وسیله ای برای بیان حقیقت است. این موضوع یا رویداد نیست که مهم است، بلکه حقیقت، حقیقت خیالی، تجربه، وحی فکری است.

وی افزود: حقیقت همیشه دقیقاً همان چیزی است که تخیل آشکار می کند. و تمرکز من بیشتر بر انتقال حقیقت عاطفی و فکری است که از طریق هنرهام منعکس می کنم و بر ماهیت انتزاعی و ذهنی کار خود میدانم. و دوست دارم بر خود، بر جسم و ذهن خود حاکم باشم، کارها به نسبت درست هستند، زیرا تمایل به تقویت شادی دارند، اشتباه هستند زیرا تمایل به ایجاد عکس شادی دارند، شخص ممکن است نه تنها با اعمال خود بلکه با عدم عمل خود باعث شرارت دیگران شود و در هر صورت انصافاً در برابر آنها مسئول آسیب است.

ادیب آیین اظهار کرد: تنها آزادی که شایسته این نام است، تعقیب خیر و صلاح خود در راه خود است، تا زمانی که سعی نکنیم دیگران را از آنها محروم کنیم، یا مانع تلاش آنها برای به دست آوردن آن نشویم بدی عجیب خاموش کردن ابراز عقیده این است که نوع بشر را می‌دزدد، آیندگان و نسل موجود را می‌رباید؛ کسانی که با عقیده مخالفند، باز هم بیشتر از کسانی که آن را دارند.

این هنرمند افزود: بهتر است یک انسان ناراضی باشد تا یک خوک راضی؛ بهتر است که سقراط ناراضی باشد تا یک احمق که راضی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا