کهگیلویه و بویراحمد

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برنامه‌های دهه اول محرم گفت: یک هزار و ۲۰۰ مبلغ زن و مرد به مناطق مختلف این استان اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری قطب خبر، حجت‌الاسلام سیدرضا افتخاری اظهار کرد: یک هزار و 200 مبلغ زن و مرد استانی و خارج از استان شامل قم و مشهد به مناسبت دهه اول ماه محرم با هدف تبیین احکام دینی در بین مردم به مناطق مختلف این استان اعم از شهری و روستایی اعزام شدند.

وی با تسلیت ایام ماه محرم به همه مسلمانان دنیا خاصه شیعیان امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر نقاط جهان مراسمی به مناسبت این ایام در حال برگزاری بوده و تا پایان صفر به روش‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در دهه اول ماه محرم همه هیئت‌های مذهبی، امامزاده‌ها، مساجد و پایگاه های مختلفی که داریم برنامه متنوع دارند و حتی برخی در خیابان‌ها خیمه عزا برپا می‌کنند.

افتخاری از فعالیت یک هزار هیئت مذهبی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 800 هیئت شناسایی شده و 600 هیئت نیز ثبت شده است و در واقع فعالیت هیئت‌های مذهبی رضایت بخش بوده و هرچند معتقد هسیتم جای کار بیشتری وجود دارد.

وی افزود: همه ساله همزمان با فرارسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، هیئت‌های مذهبی مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد مراسم عزاداری دهه اول محرم را همراه با سخنرانی و مداحی با حضور ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می کنند.

افتخاری در پایان خاطر نشان کرد: برپایی نشست‌های تبیینی از جمله رویکردهای معرفتی و بصیرتی برای رشد باورهای دینی و ایمانی عاشورایی در میان نوجوانان و جوانان بوده که برای این مهم نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا