کهگیلویه و بویراحمد

پیگیری مطالبات مردمی؛ درمانگاه تأمین اجتماعی نیازی ضروری در «بهمئی»

هم‌ اکنون 9 هزار نفر در شهرستان بهمئی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به این قشر؛ ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی به‌عنوان یک نیاز ضروری در این شهر محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قطب خبر، بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در شهرستان بهمئی هم‌اکنون با مشکلات نبود مرکز درمانی تخصصی مواجه هستند و برای دریافت خدمات درمانی خود مجبورند به شیراز مرکز استان فارس و بهبهان در استان خوزستان مراجعه کنند که این امر موجب اتلاف وقت و پرداخت هزینه در رفت و آمد آن‌ها می‌شود.

با توجه به اینکه بخش مهمی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه‌شدگان تعهدات درمانی است و بیمه‌شدگان نیز برای دسترسی به خدمات درمانی نیازمند درمانگاه یا بیمارستان متعلق به این سازمان در شهر محل سکونت خود هستند تا به خاطر حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنند کمترین هزینه را برای خدمات درمانی متحمل شوند.

نبود مرکز درمانی تأمین اجتماعی در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی از مهم‌ترین مشکلات بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است که احداث این مرکز می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات درمانی افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی این شهرستان برطرف شود.

ذکر این نکته ضروری است که شهرستان بهمئی با پیشرفت‌هایی که در حوزه زیرساخت‌ها درمانی داشت؛ اما همچنان با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه است و این موضوع در بخش تأمین اجتماعی دیده می‌شود.

از طرفی به دلیل محرومیت‌های مالی و وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم شهرستان ضروری است تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد پیگیری‌های مطلوب و اثرگذاری در حوزه کمبودها از جمله نبود کلینیک تأمین اجتماعی در شهرستان بهمئی داشته باشد تا مطالبات افراد تحت پوشش در خود شهرستان صورت گیرد نه اینکه افراد مجبور باشند در استان‌های همجوار با صرف هزینه‌های زیاد به دنبال درمان باشند.

این پایگاه خبری تماس‌هایی با متولیان مربوطه داشت؛ اما پاسخی توسط این مسئولان دریافت نشد؛ هر چند این پایگاه خبری، آماده دریافت پاسخ متولیان مربوطه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا